După obiÅŸnuitul început se zic Condacele ÅŸi Icoasele
Condacul 1:
Apărătoare Doamnă, pentru biruinţă mulÅ£umiri, izbăvindu-ne din nevoi, aducem Å£ie, Născătoare de Dumnezeu, noi, robii tăi. Ci, ca ceea ce ne-ai dăruit nouă icoana în care chipul tău ÅŸi al Pruncului tău s-au zugrăvit prin minune dumnezeiască, slobozeÅŸte-ne din toate nevoile, ca să-Å£i cântăm Å£ie: Bucură-te, Născătoare de Dumnezeu Fecioară, ocrotitoarea creÈ™tinilor!
Icosul 1:
Îngerii, arhanghelii ÅŸi soborul cuvioÅŸilor athoniÅ£i cu mare cinste te-au lăudat, Născătoare de Dumnezeu. Pe aceÈ™tia prooroceÅŸte i-a văzut Cuviosul Marcu, ucenicul Sfântului Grigorie Sinaitul, iar palatele tale de aur pe care le văzuse în părÅ£ile Viglei, au închipuit Schitul Prodromului care s-a ridicat mai apoi în acel loc. Åži prin venirea icoanei tale făcătoare de minuni ProdromiÅ£a, adică Înaintemergătoarea, ni l-ai arătat grădină a binecuvântărilor tale, pentru care îÅ£i zicem cu mare glas: Bucură-te, că Prodromiţă eÅŸti cu dreptate numită, Bucură-te, a schitului înaintemergătoare smerită, Bucură-te, roadă pe care Sfântul Munte o a cules, Bucură-te, al Schitului Prodromu chivot ales, Bucură-te, egumenă care cu grijă sufletele în obÅŸtea ta le aduni, Bucură-te, că spre trezirea din patimi ca o trâmbiţă de aur suni, Bucură-te, că în icoană te schimbi la faţă, pe privitori uimind, Bucură-te, că uneori chipul Å£i se întunecă, mustrător devenind, Bucură-te, că icoana ta la praznice strălucitoare devine, Bucură-te, că închinătorii credincioÅŸi sunt binecuvântaÈ™i de tine, Bucură-te, că faÅ£a ta cea preafrumoasă ni s-a descoperit, Bucură-te, că ÅŸi chipul Pruncului tău prin minune a fost zugrăvit,
Bucură-te, Născătoare de Dumnezeu Fecioară, ocrotitoarea creștinilor!
Condacul al 2-lea:
Vrând stareÅ£ul Nifon să dobândească o icoană făcătoare de minuni pentru Schitul românesc Prodromu, a căutat un iconar evlavios care să picteze cu rugăciune È™i cu post, ÅŸi bucurându-se că a aflat în IaÈ™i un zugrav râvnitor, I-a cântat lui Dumnezeu: Aliluia!
Icosul al 2-lea:
Întristându-se părinÅ£ii Nifon ÅŸi Nectarie că iconarul nu reuÅŸea să isprăvească de zugrăvit icoana ta, pe neaÅŸteptate au fost chemaÅ£i: „Să trimiteÅ£i degrabă să ia sfânta icoană, care singură s-a zugrăvit, căci lume multă s-a adunat privind la minunea ce s-a săvârÈ™it". Åži pentru aceasta îÅ£i zicem aÈ™a: Bucură-te, că sfintele feÅ£e din icoană prin minune s-au zugrăvit, Bucură-te, că osteneala ÅŸi nevoinÅ£a iconarului i-ai răsplătit, Bucură-te, că, neterminând să picteze icoana, a aflat-o desăvârÅŸită, Bucură-te, că de lucrarea ta mintea noastră este covârÅŸită, Bucură-te, ceea ce n-ai învăţat pe nimeni în ce chip a fost, Bucură-te, că tuturor necăjiÈ›ilor te faci adăpost, Bucură-te, că iconarul a scris minunea care s-a întâmplat, Bucură-te, că mărturia lui până astăzi ni s-a păstrat, Bucură-te, că de cuvintele sale credincioÅŸii nu s-au îndoit, Bucură-te, că multă lume să se închine la icoană a venit, Bucură-te, lumină, a stareÈ›ului Nifon sfântă dorire, Bucură-te, a nădejdii sale neclintită răsplătire, Bucură-te, Născătoare de Dumnezeu Fecioară, ocrotitoarea creÈ™tinilor!
Condacul al 3-lea:
Precum s-a mirat Sfântul Alipie de la Pecerska când în chilia sa a venit îngerul ÅŸi a pictat în chip minunat icoana Adormirii Maicii Domnului, aÅŸa s-a mirat ÅŸi iconarul Iordache Nicolau văzând cum chipul Maicii Domnului ÅŸi cel al Fiului ei, pe care nu le terminase, fuseseră zugrăvite nu de mână omenească, ÅŸi uimindu-se I-a cântat lui Dumnezeu: Aliluia!
Icosul al 3-lea:
Auzind Mitropolitul Moldovei marea minune care se făcuse în IaÅŸi, a venit cu preoÅ£ii să Å£i se închine cu evlavie ÅŸi a mărturisit: „Cu adevărat, mare dar ne-a dăruit Maica Domnului prin această minunată ÅŸi slăvită icoană a sa", ÅŸi pentru aceasta cu mulÅ£umire cântăm Å£ie: Bucură-te, că izvor de apă vie te-ai arătat, Bucură-te, că boierul pentru fiul său care zăcea Å£i s-a rugat, Bucură-te, că bolnavul luând agheasmă s-a vindecat, Bucură-te, că fiul împreună cu tatăl său Å£i s-au închinat, Bucură-te, că È™i pe lepros l-ai tămăduit când agheasma a băut, Bucură-te, că îndată lepra de pe el ca niÅŸte solzi a căzut, Bucură-te, că omul care avea albeaţă pe ochi vedere a dobândit, Bucură-te, că ÅŸirul tămăduirilor tale nici până astăzi nu s-a oprit, Bucură-te, că pe cei părăsiÅ£i de doctori din paturi îi ridici, Bucură-te, că neputinÅ£ele noastre cu prisos de har le vindeci, Bucură-te, luminarea preoÅ£ilor ÅŸi cinstea ierarhilor, Bucură-te, că îi înÅ£elepÅ£eÅŸti pe urmaÅŸii apostolilor, Bucură-te, Născătoare de Dumnezeu Fecioară, ocrotitoarea creÈ™tinilor!
Condacul al 4-lea:
Neputând părinÅ£ii să scrie mulÈ›imea minunilor tale pe care le văzuseră săvârÈ™ite, pentru că erau covârÅŸiÅ£i de credincioÅŸii care le cereau să se roage pentru ei, au mărturisit însă noianul minunilor cu glas de bucurie, ÅŸi, pregătindu-se de călătoria spre Sfântul Munte Athos, I-au cântat lui Dumnezeu: Aliluia!
Icosul al 4-lea:
Mult au avut de mers părinÅ£ii prodromiÅ£i, dar multe au fost ÅŸi minunile tale, Născătoare de Dumnezeu, că în fiecare oraÅŸ în care a ajuns icoana ProdromiÈ›a, poporul a venit să Å£i se închine cu credinţă, ÅŸi cei care au primit ajutor în nevoile lor au devenit apostoli ai harului tău, cântându-Å£i unele ca acestea: Bucură-te, bucuria noastră, nădejde neînfruntată, Bucură-te, că celor ce te cinstesc le găteÅŸti răsplată, Bucură-te, că împreună cu icoana ta ai călătorit, Bucură-te, că la fiecare popas semnele tale au strălucit, Bucură-te, că după plecarea icoanei ele nu se împuÅ£inau, Bucură-te, că în minÅ£ile oamenilor minunile vii rămâneau, Bucură-te, că celor trudiÅ£i ÅŸi împovăraÅ£i le eÅŸti apărătoare, Bucură-te, că de duÅŸmanii văzuÅ£i ÅŸi nevăzuÅ£i le eÅŸti izbăvitoare, Bucură-te, că ai surpat jugul minciunii ÅŸi năvălirea diavolilor, Bucură-te, roabă aleasă a Domnului ÅŸi stăpână a tuturor, Bucură-te, Fecioară, a Împărăţiei Cerurilor podoabă, Bucură-te, pecete a inimilor noastre alinătoare degrabă, Bucură-te, Născătoare de Dumnezeu Fecioară, ocrotitoarea creÈ™tinilor!
Condacul al 5-lea:
S-a mâhnit femeia cea bolnavă că nu putea să meargă să se închine icoanei care izvora tămăduiri, dar Fecioara preaslăvită i s-a arătat în vis, poruncindu-i să se scoale degrabă ÅŸi să meargă să ia binecuvântarea multdorită. Åži, pornind la drum, îndată s-a aflat desăvârÅŸit sănătoasă, pentru care I-a cântat lui Dumnezeu: Aliluia!
Icosul al 5-lea:
Tămăduindu-se femeia cea bolnavă, nu s-a lenevit să meargă să se închine sfintei tale icoane ProdromiÈ›a, vrând să mărturisească tuturor că se vindecase. Și ajungând la icoana ta, a dat mărturie că o văzuse de mai înainte în vis ÅŸi a vestit mulÅ£imii cum a dobândit tămăduire, iar preoÅ£ii ÅŸi credincioÅŸii Å£i-au cântat: Bucură-te, ceea ce credinÅ£a femeii bolnave o ai răsplătit, Bucură-te, că în mod minunat prin în vis i-ai descoperit, Bucură-te, că prin icoana ta multe ÅŸi felurite minuni ai săvârÅŸit, Bucură-te, că în casa învăţătorului puÅ£in-credincios să fie dusă nu ai primit, Bucură-te, că el de două ori a trimis trăsura după odor, dar nu a fost miluit, Bucură-te, că mai potrivit să vină închinătorul la icoană s-a socotit, Bucură-te, că a treia oară trimiÅ£ând acela trăsura s-a arătat minunea ta, Bucură-te, că oricât s-au străduit părinÅ£ii nu au reuÅŸit să ia icoana, Bucură-te, că până la trăsură patru oameni cu greu să o ducă au putut, Bucură-te, că împotrivirea ta din rânduială dumnezeiască s-a făcut, Bucură-te, că înÈ›elegând puterea ta oamenii s-au spăimântat, Bucură-te, că l-ai smerit pe învăţătorul cel cu suflet întunecat, Bucură-te, Născătoare de Dumnezeu Fecioară, ocrotitoarea creÈ™tinilor!
Condacul al 6-lea:
În biserica SfinÅ£ilor ÎmpăraÅ£i din GalaÅ£i, zugravul care nu credea că icoana a fost pictată prin minune dumnezeiască a început a-i batjocori pe creÅŸtinii care se închinau la aceasta, dar s-a îngrozit când a văzut-o pe Maica Domnului privindu-l cu asprime din icoană, ÅŸi, pocăindu-se, I-a cântat lui Dumnezeu: Aliluia!
Icosul al 6-lea:
Nimeni să nu se îndoiască, nimeni să nu fie necredincios minunii dumnezeieÅŸti, ca să nu îÅŸi agonisească osândă, ci toÅ£i să îi cânte cu veselie Maicii lui Dumnezeu, nădăjduind că vor primi luminarea minÅ£ii ÅŸi întărire în credinţă cu cântări ca acestea: Bucură-te, că risipind cursele diavoleÅŸti agonisim mult folos, Bucură-te, că nu ai răbdat hulele zugravului celui necredincios, Bucură-te, că prin schimbarea feÅ£ei tale din icoană l-ai mustrat, Bucură-te, că pricepându-ÅŸi greÅŸeala minunii tale s-a închinat , Bucură-te, că nu i-ai îngăduit să răspândească îndoiala în popor, Bucură-te, că ai venit în apărarea creÈ™tinilor, Bucură-te, că din îndreptarea sa ÅŸi alÅ£ii s-au folosit, Bucură-te, că nu pierderea, ci înÅ£elepÅ£irea lui ai dorit, Bucură-te, a hulitorilor chemare la pocăinţă, Bucură-te, a binecredincioÅŸilor slăvită biruinţă, Bucură-te, că celor ispitiÅ£i de necredinţă le ajuÅ£i, Bucură-te, că cei ce vestesc minunile tale îÅ£i sunt bineplăcuÅ£i, Bucură-te, Născătoare de Dumnezeu Fecioară, ocrotitoarea creÈ™tinilor!
Condacul al 7-lea:
Pentru a lua averea hangiului răposat, sluga cea vicleană a încercat să o omoare pe văduva evreică, ÅŸi i-a pregătit spânzurătoarea, dar femeia ÅŸi-a adus aminte de vestea minunilor ProdromiÅ£ei ÅŸi rugându-se a făgăduit că, dacă va rămâne în viaţă, se va boteza împreună cu toÅ£i cei din casa ei, ÅŸi Îi va cânta lui Dumnezeu cu mulÅ£umire: Aliluia!
Icosul al 7-lea:
Pregătind laÅ£ul pentru femeie, fără să vrea sluga cea netrebnică s-a spânzurat pe sine, iar evreica a văzut lucrarea Maicii lui Dumnezeu ÅŸi a crezut cu toÅ£i cei din casa ei, făcându-se pildă de îndreptare pentru păgâni ÅŸi necredincioÅŸi. Iar prin Sfântul Botez a intrat în Biserica lui Hristos, pentru care îÈ›i cântăm aÈ™a: Bucură-te, că vestea minunilor tale pretutindeni s-a răspândit, Bucură-te, că la necaz văduva hangiului de acestea ÅŸi-a amintit, Bucură-te, că ai primit rugăciunea ei cea deznădăjduită, Bucură-te, că ai mijlocit să primească credinÈ›a cea desăvârÈ™ită, Bucură-te, că viaÅ£a i-ai salvat în ceasul de pe urmă, Bucură-te, că prin tine a intrat în a lui Hristos turmă, Bucură-te, că împreună cu copiii ei a primit botezul creÈ™tin, Bucură-te, că peste casa ei a strălucit Harul divin, Bucură-te, că dreapta credinţă prin tine se întăreÅŸte, Bucură-te, că gura păgânilor ce nu se închină icoanei tale amuÅ£eÅŸte, Bucură-te, spre Biserica lui Hristos far călăuzitor, Bucură-te, ceea ce calci ÅŸerpii rătăcirilor ÅŸi eresurilor, Bucură-te, Născătoare de Dumnezeu Fecioară, ocrotitoarea creÈ™tinilor!
Condacul al 8-lea:
Din rânduială dumnezeiască a venit icoana ta la Schitul românesc Prodromu, pentru că domnitorul Moldovei voia să păstreze icoana în Å£ara în care s-a făcut minunea, dar Maica Domnului a adus-o în grădina ei duhovnicească, călăuzindu-i pe părinÅ£i de-a lungul drumului, ÅŸi arătând puterea ei de adevărată Prodromiță, pentru care îi cântăm lui Dumnezeu: Aliluia!
Icosul al 8-lea:
Ai binecuvântat prin venirea ta schitul athonit ÅŸi, aÅŸezând icoana ProdromiÈ›ei nu departe de icoana făcătoare de minuni a Sfântului Botezător, i-ai acoperit cu sfântul tău acoperământ pe toÅ£i cei ce au venit să se închine Å£ie, monahi, preoÅ£i, ierarhi ÅŸi mireni de toate neamurile, pentru care îÅ£i cântăm: Bucură-te, că schitul românesc l-ai umplut de binecuvântare, Bucură-te, că obÅŸtile athonite cinstesc icoanele tale de minuni făcătoare, Bucură-te, că din numele date icoanelor tale cunoaÅŸtem lucrarea lor, Bucură-te, că prin icoana PortăriÅ£a eÅŸti Poartă a mănăstirii iviriÈ›ilor, Bucură-te, că icoana Dulcea sărutare e cununa Filotheiului, Bucură-te, că eÅŸti Călăuzitoarea obÅŸtii Xenofontului, Bucură-te, Împărăteasa tuturor, lauda Vatopedului, Bucură-te, grabnică ajutătoare a închinătorilor Dochiarului, Bucură-te, că în icoana de la Hilandar semnul milostivirii tale e vădit, Bucură-te, a Marii Lavre podoabă, că Sfântul Ioan Cucuzel glasul Å£i l-a auzit, Bucură-te, că în faÅ£a icoanei Å£i-au cerut ajutor stareÅ£ii Pantocratorului, Bucură-te, Maică a Luminii È™i comoară a Prodromului, Bucură-te, Născătoare de Dumnezeu Fecioară, ocrotitoarea creÈ™tinilor!
Condacul al 9-lea:
Zăcând de trei săptămâni topit de boală ÅŸi nemâncat, ca dintr-un somn s-a trezit schimonahul Inochentie când icoana ProdromiÅ£a a fost adusă în schit ÅŸi, cerând să fie dus în faÅ£a ei, s-a rugat cu zdrobire de inimă, cântându-I Domnului: Aliluia!
Icosul al 9-lea:
„Maica lui Dumnezeu, dacă îmi este de folos să mai trăiesc, însănătoÅŸeÅŸte-mă, iar dacă nu, fie voia ta", s-a rugat părintele Inochentie ÅŸi, întorcându-se cu bucurie la chilia sa, după un ceas a trecut la cele veÅŸnice. Åži noi, învăţându-ne de la el să ne punem toată nădejdea în Dumnezeu ÅŸi în puterea rugăciunilor tale, îÅ£i zicem cu umilinţă: Bucură-te, că schimnicului i-ai ascultat cererile, Bucură-te, că degrabă i-au încetat suferinÅ£ele, Bucură-te, că plin de bucurie Sfintele Taine a primit, Bucură-te, că având sufletul împăcat s-a săvârÅŸit, Bucură-te, că voia noastră să o lepădăm ne-ai învăţat, Bucură-te, că evlavioÅŸii tăi robi au sfârÅŸit binecuvântat, Bucură-te, că prin tine de moartea năprasnică suntem feriÅ£i, Bucură-te, că pe tine te-au cinstit părinÅ£ii întru Domnul adormiÅ£i, Bucură-te, că dascăl al cugetării la moarte pe tine te dobândim, Bucură-te, că, pregătindu-ne de moarte, în Domnul Hristos trăim, Bucură-te, a cărÅ£ilor CuvioÅŸilor PărinÅ£i tainică tâlcuire, Bucură-te, a treptelor căii împărăteÅŸti propovăduire, Bucură-te, Născătoare de Dumnezeu Fecioară, ocrotitoarea creÈ™tinilor!
Condacul al 10-lea:
Crezând minÅ£ii sale ÅŸi lepădând ascultarea, monahul Serghie a căzut în înÅŸelare, iar prin arătarea drăcească s-a îmbolnăvit, zăcând ca un mort, ÅŸi abia după trei zile s-a sculat, slăbit fiind ÅŸi rămânând fără auz. Dar, aducându-l părinÅ£ii la icoana făcătoare de minuni ProdromiÈ›a, îndată s-a tămăduit de surzenie, ÅŸi atunci toată obÅŸtea I-a cântat Domnului într-un glas: Aliluia!
Icosul al 10-lea:
Ascultătoare a Fiului tău ai fost, Născătoare de Dumnezeu, ÅŸi pe calea smereniei i-ai călăuzit pe monahi, cerându-le ascultare de povăţuitorii lor duhovniceÈ™ti. IzbăveÅŸte-i de înÅŸelări ÅŸi de ispite pe monahii ÅŸi pe mirenii iubitori de nevoinţă, ca să îÅ£i cânte Å£ie aÅŸa: Bucură-te, că părinÅ£ii au nădăjduit că monahul Serghie va fi tămăduit, Bucură-te, că de surzenie l-ai scăpat ÅŸi de mândrie l-ai izbăvit, Bucură-te, că, pătimind el pentru mândrie, nu l-ai lepădat de la faÅ£a ta, Bucură-te, că, ridicându-se din iadul înÅŸelării, ÅŸi-a înÅ£eles greÅŸeala, Bucură-te, că prin suferinÅ£e a înÅ£eles osânda neascultării, Bucură-te, învăţătoare a smereniei ÅŸi Maică a îndurării, Bucură-te, a celor apăsaÅ£i de ispitele alinare, Bucură-te, a celor legaÅ£i de lanÅ£urile diavolului dezlegare, Bucură-te, că meÅŸterul care se îndrăcise a fost izbăvit de duhul care îl muncea, Bucură-te, că în faÅ£a icoanei tale i s-au citit rugăciuni ÅŸi el a simÅ£it mijlocirea ta, Bucură-te, că pe Cuviosul Nectarie protopsaltul din ispita vrășmaÈ™ului l-ai scăpat, Bucură-te, că văzându-te cel numit privighetoarea Muntelui Athos Å£i s-a închinat, Bucură-te, Născătoare de Dumnezeu Fecioară, ocrotitoarea creÈ™tinilor!
Condacul al 11-lea:
Mergând părinÅ£ii să prindă peÅŸte pentru praznicul icoanei ProdromiÈ›a, unul din ei a zis cu îndrăzneală: „Dacă icoana aceasta s-a zugrăvit prin minune, apoi să facă să se prindă peÅŸte pentru sărbătoarea ei", dar văzând mulÅ£imea peÅŸtilor prinÅŸi în mreje a lepădat îndoiala ÅŸi I-a cântat lui Dumnezeu: Aliluia!
Icosul al 11-lea:
Credem mijlocirii tale, Maică Sfântă, că aÅŸa cum ai purtat de grijă praznicului tău, aÅŸa porÅ£i de grijă ÅŸi acum, dând cele de trebuinţă nu numai monahilor, ci ÅŸi mirenilor care se roagă Å£ie cu credinţă: Bucură-te, că peÅŸtii de la praznic milostivirea ta au vădit, Bucură-te, că mulÅ£imea darurilor tale o au închipuit, Bucură-te, a flămânzilor îndestulătoare, Bucură-te, a lipsurilor noastre grabnică curmare, Bucură-te, mângâiere a celor aflaÅ£i în nevoi, Bucură-te, îmbrăcăminte ÅŸi acoperământ celor goi, Bucură-te, cunună a celor care duc crucea necazurilor, Bucură-te, încurajare a celor aflaÅ£i la capătul puterilor, Bucură-te, că ne înveÅ£i să rânduim toate cu chibzuinţă, Bucură-te, că sărmanilor le dai cele de trebuinţă, Bucură-te, iconoamă a schiturilor ÅŸi a mănăstirilor, Bucură-te, chivernisitoare a caselor creÅŸtinilor, Bucură-te, Născătoare de Dumnezeu Fecioară, ocrotitoarea creÈ™tinilor!
Condacul al 12-lea:
Pictându-se în Muntele Athos mai multe icoane după izvodul cel vechi al ProdromiÈ›ei, cu evlavie au fost aduse în România spre mîngâierea monahilor È™i a credincioÈ™ilor evlavioÈ™i care se închină cu smerenie Chipului Tău cel Preafrumos cântând lui Dumnezeu: Aliluia!
Icosul al 12-lea:
Nu numai icoana ProdromiÅ£ei din Sfântul Munte a primit dar dumnezeiesc, dar ÅŸi cele făcute după izvodul ei, spre bucuria credincioÅŸilor. Åži vestea despre ele s-a răspândit în tot pământul românesc, ÅŸi chiar în casele creÅŸtinilor au fost aÅŸezate cu evlavie icoanele Maicii Domnului ProdromiÈ›a, căreia mulÅ£imile îi aduc laude ca acestea: Bucură-te, binecuvântată Maică a drept-credincioÅŸilor, Bucură-te, că minunile tale se vestesc tuturor, Bucură-te, predanie scumpă a rugăciunii ÅŸi nevoinÅ£ei, Bucură-te, praznic neîncetat, candelă nestinsă a credinÅ£ei, Bucură-te, a celor ce aleargă la tine nădejde neruÅŸinată, Bucură-te, ceresc omofor ÅŸi milostivire neîmpuÅ£inată, Bucură-te, frumuseÅ£e de nespus ÅŸi a sufletului dulceaţă, Bucură-te, rug aprins care încălzeÅŸti inimile de gheaţă, Bucură-te, pridvor al Împărăţiei CereÅŸti, Bucură-te, scară a darurilor dumnezeieÅŸti, Bucură-te, pregustare a bucuriilor mult râvnite, Bucură-te, Împărăteasă a bisericilor athonite, Bucură-te, Născătoare de Dumnezeu Fecioară, ocrotitoarea creÈ™tinilor!
Condacul al 13-lea:
O, Maică Preacurată, ocroteÅŸte-i pe toÅ£i cei care cu rugăciuni de laudă împodobesc icoana ta, prodromiÅ£ilor arată-le calea mântuirii, pe închinători acoperă-i cu harul tău, pe creÈ™tinii evlavioÈ™i ce aleargă cu credință spre icoană ajută-i ÅŸi casele lor fereÅŸtele de relele întâmplări, ca să Îi cânte împreună cu tine Dumnezeului celui Viu: Aliluia!
Acest Condac se zice de trei ori. Apoi se zice Icosul 1: Îngerii ÅŸi arhanghelii ÅŸi soborul cuvioÅŸilor athoniÅ£i... ÅŸi Condacul 1: Apărătoare Doamnă, pentru biruinţă mulÅ£umiri... Apoi se zice această
Rugăciune:
O, Fecioară preamărită, înfrumuseÅ£area prodromiÅ£ilor ÅŸi lauda închinătorilor, tu i-ai spus Sfântului Petru Athonitul că „Muntele Athosului l-am ales, din toate părÅ£ile pământului, ÅŸi am hotărât să îl afierosesc spre a fi îndestulată locuinţă monahilor ÅŸi pustnicilor", ÅŸi în acest munte ai voit a aduce icoana ta. O, împăcare a noastră cu Dumnezeu, care ne-ai dăruit noul praznic de minuni izvorâtor al icoanei tale, nimeni n-a pierit din cei ce aveau spre tine nădejdea bunei credinÅ£e. Tu, care împleteÅŸti cununi după vrednicie celor ce te laudă ÅŸi dăruieÅŸti cererile tuturor celor ce te cinstesc după cuviinţă, din negura patimilor mântuieÅŸte-ne, curăţind necurăţia noastră. Neadormita noastră păzitoare, care degrabă îi întâmpini pe cei ce te cheamă, dat-ai robilor tăi chipul feÅ£ei tale cel preacinstit ÅŸi cu totul luminos, pe care îl sărutăm mulÅ£umind ÅŸi cu dragoste ÅŸi credinţă închinându-i-ne. Arată-Å£i milele tale, Născătoare de Dumnezeu, primind cererile de folos ale robilor tăi. Depărtează de la noi norul patimilor ÅŸi al ispitelor, izbăveÅŸte-ne de toată vătămarea trupească ÅŸi sufletească ÅŸi fii mijlocitoare a mântuirii noastre. Ajută-i pe cei ce cu dragoste se închină chipului tău nefăcut de mână omenească, ca să cinstească înfricoÅŸatele minuni, semnele mai presus de fire ale icoanei tale. O, pavăză tare a clerului bisericesc ÅŸi sprijin al celor din cinul monahicesc, miluieÅŸte ÅŸi mântuieÅŸte cu rugăciunile tale pe ortodocÅŸii arhierei, preoÅ£i ÅŸi diaconi, pe toÅ£i monahii ÅŸi pe tot poporul dreptcredincios care Å£i se închină. OcroteÅŸte obÅŸtea părinÅ£ilor prodromiÅ£i ÅŸi pe toÅ£i închinătorii care aleargă la icoana ta făcătoare de minuni. Caută spre noi cu milostivirea ta ÅŸi cu rugăciunea ta învredniceÅŸte-i pe toÅ£i creÅŸtinii să vieÅ£uiască cu Hristos ÅŸi în locaÅŸurile cereÅŸti să se desfăteze. Cercetează-ne, Maică iubitoare de fii, pe noi, robii tăi, cu darul tău ÅŸi dăruieÅŸte celor neputincioÅŸi tămăduire ÅŸi sănătate desăvârÅŸită, liniÅŸte celor înviforaÅ£i ÅŸi mântuire tuturor, în vecii vecilor. Amin.
Åži se face otpustul.
|